Avustralya’da müşterilerini yanıltan 3 şirkete milyonlarca dolarlık ceza
Avustralya Federal Mahkemesi, 3 telekomünikasyon şirketine müşterilerine internet paketleri hakkında aldatıcı bilgi verdikleri gerekçesiyle toplam 33,5 milyon Avustralya doları (yaklaşık 414 milyon Türk lirası) ceza verdi.
Yerel basına nazaran, Avustralya Rekabet ve Tüketici Kurulunun (ACCC) başlattığı soruşturmada, Telstra, Optus ve TPG’nin müşterilerine sahip olduğu en yüksek internet hızı hakkında verdiği yanlış bilgi ile Avustralya Tüketici Yasası’nı ihlal ettiği tespit edildi.
Müşterilerine internet paketleri hakkında aldatıcı bilgi verdikleri tespit edilen bu telekomünikasyon şirketlerinden Telstra 15 milyon Avustralya doları (yaklaşık 185 milyon Türk lirası), Optus 13,5 milyon Avustralya doları (yaklaşık 167 milyon Türk lirası) ve TPG 5 milyon Avustralya doları (yaklaşık 62 milyon Türk lirası) ceza ödeyecek.
ACCC’nin bu konudaki hukuki sürecine dair masraflarını da karşılayacak şirketler, yanılttığı müşterilerine yeni paketler önerecek, tazminat ödenmesi için onlarla iletişime geçecek.
Federal Mahkeme, ceza miktarlarını, şirketlerin teklif ettiğini ve söz konusu miktarların etkilenen müşteri sayıları ile şirketlerin ölçeğine göre belirlendiğini aktardı.
ACCC Başkanı Liza Carver, Avustralya’da herkesin süratli ve emniyetli internet suratına sahip olmaya hakkı olduğunu belirterek, tüketicilere gerçek bilgi verilmesi gerektiğine dikkati çekti.
Yanlış beyanlar, 2019-2020 devrinde 120 bin müşteriyi etkiledi
Üç şirket de müşterilerine sunduğu paketlerde, mümkün olandan daha yüksek internet suratı vaadinde bulunmuş lakin bunu sağlayamamıştı.
Şirketlerin yanlış beyanları, 2019-2020 devrinde toplamda 120 bin müşterinin etkilenmesine sebep olmuştu.
Telstra ve Optus hakkında daha öncesinde iki kere aldatıcı bilgi sebebiyle yasal süreç uygulanmış, Optus’a 2018’de bir, 2019’da iki defa olmak üzere toplam 17,9 milyon Avustralya doları (221 milyon Türk lirası) ceza verilmişti.